Kartor

Nu har jag uppdaterat lite här och där på bloggen. När jag skriver om gamla torp som sedan länge är rivna, hade det varit praktiskt att kunna visa en kartbild på var de låg. I dessa datatider borde det vara lätt, men icke! Jag hittar inga kartor som enkelt kan laddas ner och publiceras på min  blogg. Det finns fiffiga lösningar om man har en GPS, men det har inte jag. Alltså:  i väntan på att jag kommer på en genial lösning på kartproblemet får ni gissa var torpen låg. Låtsas att det är Trivial Pursuit ni spelar, så blir det så kul så!

Kommentera

